Smoothie van kokos en pindakaas

Deze originele smoothie kwam ik eens tegen op een Amerikaanse website, waar het een “peanut butter” smoothie betrof. Met een beetje aanpassing kon ik er een zeer ketoproof recept van maken. Deze smoothie zit vol met gezonde  vetten en bevat slechts 10 gram koolhydraten. Perfect om de dag te starten, maar ook prima voor tussendoor.

 

Ingrediënten

  • 180 gram kokosroom
  • 2 eetlepels pindakaas
  • 240 ml water
  • 1 maatschepje chocolade-eiwitpoeder
  • IJsblokjes

 

Bereiden (2 porties)

Doe het water, het eiwitpoeder, de pindakaas, 2 of 3 ijsblokjes en het kokosroom in een blender en mix deze tot er een gladde massa ontstaat.

Is de smoothie te dik? Doe er dan wat water bij. Te dun? Doe er dan nog een extra eetlepel pindakaas bij.

Schenk de smoothie uit en serveer deze meteen.

 

Voedingswaarde

Per portie: 480 calorieën, 40 gram vetten, 30 gram eiwitten en 10 gram koolhydraten.

 

Meer recepten?

Ben jij op zoek naar meer recepten die je helpen bij het afvallen én in ketose te komen? Probeer dan de 100 recepten in de Afslank Receptenbijbel. Dit boek wordt door velen succesvol gebruikt om (blijvend af te vallen) en op gewicht te komen.

Bekijk de Afslank Receptenbijbel