Schelvis filet

Het is veel vis in de ketogene keuken. Voor visliefhebbers natuurlijk een groot voordeel. Dit gerecht met schelvis en kokos is weer zo’n voorbeeld op je vingers bij af te likken.

 

Ingrediënten

  • 4 schelvisfilets (circa 150 gram per stuk)
  • 85 gram kokosrap (ongezoet)
  • 20 gram hazelnoten (gemalen)
  • 2 eetlepels gesmolten kokosolie
  • Peper en zout

 

Bereiden

Zet de oven op 200 graden en bekleed alvast een bakplaat met wat papier. Leg deze apart.

Dep de filets droog met keukenpapier en bestrooi ze met zout en peper.

Pak een kleine kom. Doe hier de kokosrasp en hazelnoten in en roer ze goed door elkaar. Haal de schelvisfilets door het mengsel met kokosrasp en hazelnoten en zorg dat beide kanten zijn bedekt.

Leg de filets op een bakplaat. Bestrijk beide zijden van elke filet met een beetje kokosolie en bak ze in circa 10-15 minuten tot er een goudbruine korst ontstaat. De vis moet gemakkelijk uit elkaar vallen.

 

Voedingswaarde

Per portie: 299 calorieën, 24 gram vetten, 20 gram eiwitten, 4 gram koolhydraten.

 

Meer recepten?

Ben jij fan van keto-recepten? Probeer dan zeker de Afslank Receptenbijbel! Lees er alles over!

Bekijk de Afslank Receptenbijbel

Geef een reactie