Runderribben in knoflook

Rundvlees is altijd een traktatie. Geen probleem om rundvlees te blijven eten in je ketodieet. Dit recept met knoflook is vast en zeker om je vingers bij af te likken.

 

Ingrediënten

  • 4 porties runderribben van circa 125 gram per rib
  • 2 theelepel knolfook
  • 120 ml droge rode wijn
  • 700 ml runderbouillon
  • 1 eetlepel olijfolie
  • Peper en zout

 

Bereiden

Zet de oven aan op 160 graden. Kruid de runderribben aan beide kanten met zout en peper en zet een diepe ovenvaste braadpan op het vuur.

Voeg de olijfolie toe en bak de ribben er circa 5 minuten in. Leg ze daarna op een apart schaaltje.

Doe de knoflook in de pan. Bak circa 2 tot 4 minuten, tot deze glazig wordt.

Gebruik de rode wijn om het bakvocht te blussen. Zorg dat alle bruine stukjes van de bodem van de pan worden geschraapt en laat de wijn een minuut of 2 pruttelen. Zorg dat ze indikt voordat je de runderbouillon en de ribben erbij doet.

Breng het geheel aan de kook.

Dek de pan af en stoof de ribben 2 uur in de oven. Het vlees zal dan makkelijk van het bot afvallen.

 

Voedingswaarde

Per portie: 480 calorieën, 39 gram vetten, 29 gram eiwitten en 5 gram koolhydraten.

 

Meer recepten?

Wil jij meer van dit soort heerlijke recepten tot je beschikking krijgen? Trakteer jezelf dan op het uitgebreide kookboek ‘de Afslank Receptenbijbel’!

Bekijk de Afslank Receptenbijbel

Geef een reactie