Amandelboter fudge

Fudge is een lekker dessert. Zeker met amandelboter kun je er een ware traktatie van maken. En met 11 gram vetten en 1 gram koolhydraten per fudge mag je zeker spreken van een koolhydraatarm en uiterst ketogeen dessert!

 

Ingrediënten

  • 250 gram amandelboter
  • 220 gram kokosolie
  • 60 gram slagroom
  • 10 druppels stevia
  • Zout

 

Bereiden

Neem een ovenschaal (bij voorkeur van 15 bij 15 centimeter), bekleed deze met bakpapier en zet deze aan de kant.

Klop de stevia met de kokosolie, amandelboter en slagroom tot een glad geheel. Doe er naar smaak een klein snufje zout bij.

Schep het mengsel over in de schaal. Strijk de bovenkant goed glad, bijvoorbeeld met de bolle kant van een lepel.

Plaats de ovenschaal 2 uur in de koelkast. De fudge moet stevig aanvoelen.

Snij de fudge in kleine stukjes (6 x 6 in lengte en breedte) en bewaar ze in een dicht doosje in de vriezer voor je ze nuttigt.

 

Voedingswaarde

Per fudge: 102 calorieën, 11 gram vet, 1 gram eiwitten en 1 gram koolhydraten.

 

Meer recepten?

Ben jij overtuigd van de werking van een ketogeen dieet en wil je goed van start gaan? Dan raden we je aan om de Afslank Receptenbijbel te bekijken. Ruim 100 heerlijke gerechten voor een koolhydraatarm en ketogeen leven, die vast en zeker in de smaak zullen vallen.

Bekijk de Afslank Receptenbijbel

Geef een reactie