Ei met avocado

Ei is natuurlijk perfect als basis voor keto-recepten, omdat ei veel eiwitten en geen koolhydraten bevat. Ei mag je veel vaker eten dan de meeste websites je doen geloven. Dit recept is om je vingers bij af te likken en volledig keto-proof.

 

Ingrediënten

  • 4 grote eieren
  • 1 kipfilet van 130 gram
  • 30 gram cheddar
  • 2 geschilde avocado’s
  • Zout en peper

 

Bereiden

Bereid de kipfilet in een pannetje en scheur of snijd deze in reepjes (Beter nog: koop kipreepjes van kipfilet en bak deze of snijd de kipfilet van tevoren in kleine reepjes om de baktijd te verkorten). Snijd de avocado’s in de lengte door de helft en haal de pitten eruit.

Zet de oven aan op 220 graden.

Hol de avocado’s uit met een lepel. Het gat moet ongeveer twee keer de originele grootte hebben.

Plaats de avocadohelften in een ovenschaal met de holle kanten naar boven.

Breek een ei en doe dit in elke avocadohelft. Doe de kip eroverheen en strooi de cheddar over het mengsel heen. Naar smaak kun je nog wat zout en peper toevoegen.

Bak de avocado’s 15 tot 20 minuten in de oven, tot de eieren goed gaar zijn.

 

Voedingswaarde

Per portie: 322 calorieën, 26 gram vetten, 20 gram eiwitten en 9 gram koolhydraten.

 

Meer recepten?

Krijg jij geen genoeg van goede keto-ideeën? De lekkerste recepten voor een ketogeen dieet vind je in de Afslank Receptenbijbel.

Bekijk de Afslank Receptenbijbel

Geef een reactie